Cuki Bagoly

Cuki Bagoly

Álomgyárak: Gucci

2017. április 11. - Cuki Bagoly
Egy Gucci táskáért ölni tudnának a vevők. De a divatcég történetében is volt egy gyilkosság, ami beárnyékolta a nevét. Hogyan is alakult a legendás olasz márka sorsa? Lássunk egy kis divat történelmet.
gucci.jpg

A kezdetek

A Gucci olasz divatmárka története egészen 1921-re nyúlik vissza, ekkor alapította Guccio Gucci Firenzében. A munkában a család is kivette a részét, varrónő felesége, Aida Callavelli, valamint öt fiúgyermekük és egy lányuk is segítette. A cég kezdetben nyeregkészítéssel foglalkozott, és nyitott üzleteket Olaszország-szerte.

A 30-as években kezdett aztán táskákat, cipőket, bőröveket és más kiegészítőket is gyártani, majd 1947-től használni a máig ismert logót a cég védjegyeként. A két G nemcsak a tulajdonos nevének kezdőbetűi, hanem két egymásba fonódó kengyelt is szimbolizál, utalva a cég gyökereire. Guccio 1953-as halála után a cég tovább növekedett, és külföldi terjeszkedésbe kezdett. Hamarosan olyan sztárok hordták táskáikat, mint Liz Taylor vagy Jacky Kennedy, és a Gucci márkanevet hamar megismerte az egész világ.

gucci1.jpg

Az elegancia szimbóluma

Akkoriban a termék logó megjelenítése új marketingfogás volt, ami meghozta a cég sikerét, és később sokan követtek. Számos más újításuk is volt, mint például a vászonnal kombinált bőrtáska, vagy a legendás bambusz füllel ellátott retikül. A zöld-vörös-zöld csíkos pánt szintén a cég egyik szimbóluma lett, nagy sikereket aratva. Mindezek a termékek megtestesítették a luxust és a fényűzést, a magas színvonalat. Gucci egyik mottója volt: "Az árat elfelejtik, de a minőségre emlékeznek." A Gucci egy olyan divatbirodalmat alkotott, amely név máig egyet jelent a kortalansággal és az eleganciával.

gucci2.jpg

Családi dráma

A sikereket követően a családi viták nem tettek jót a cégnek. Pedig a 80-as évekre a cég az egyik legnagyobb név lett a szakmában. A két testvér, Aldo és Rodolfo titkon arról álmodott, hogy hamarosan fiaik veszik majd át a helyüket. Rodolfo halálát követően a fiak, unokák és szerető feleségek viszálya bontakozott ki. A 90-es években Rodolfo fia, Maurizio vezetésével a kifutókat is meghódították.

Ő azonban 1995-ben kegyetlen gyilkosság áldozata lett. Sokáig rejtély volt, hogy miért kellett a divatszakmában elismert milliárdosnak meghalnia. A bűneset igazi szenzációvá lett, és hosszasan foglalkoztatta az olasz közvéleményt. Habár az esküdteknek az ex-feleség, Patrizia bűnössége felől nem volt kétségük, de a jól fizetett ügyvédeknek hála közel három évig húzták a pert. A bíróság Patrizia Reggianit, mint felbujtót 29 év börtönbüntetésre, Gucci gyilkosát pedig életfogytiglanra ítélte.

gucci3.jpg

A világcég

A családi tulajdonban működő céget végül felvásárolta egy bahreini befektető, de később több világcég (pl. a Louis Vuitton és a Pinault) is tulajdonrészt szerzett benne, ezzel megszűnt családi vállalkozásként működni. A Gucci márkanév a 1990-es évek vége óta a régi fényében tündököl, ebben Tom Ford művészeti vezetőnek tulajdonítanak komoly szerepet, aki 2003-ig látta el ezt a posztot, majd 2006-tól az olasz Frida Giannini vette át a helyét. A Gucci 2001-ben kebelezte be Stella McCartney haute couture cégét, és a 2000-es években adózási okokból Hollandiába tette át a székhelyét. Komoly átszervezések után a Gucci sikeres cégcsoport, 2016-ban 4,3 milliárd dolláros forgalmat bonyolított. A ranker.com szerint a harmadik legnépszerűbb táska márka a világon a Chanel és a Prada mögött.

gucci4.jpg
forrás: [link]

Blog ajánló: a táskák világa

A bejegyzés trackback címe:

https://cukibagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr4112237286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása