2015 véget ért, és egy újabb év kezdődött. Ilyenkor a legtöbb ember számvetést tart. Tekintsünk hát mi is vissza egy kicsit, hogy mi volt az elmúlt év legmeghatározóbb történése a táskák világában. Melyik nyolc kreálmány forgatta fel azt?
A legnagyobb ruházati kiegészítőket gyártó cégeinek élére új kreatív igazgatók kerültek, és az újoncok is megerősödtek a piacon. Nézzünk párat ezek kínálatából, melyek nem feltétlenül a legjobb, de mindenképpen a legmeghatározóbb darabok voltak a 2015-ös esztendőben. Nélkülük a világ egészen más hely lenne, és a kézitáska divat nem ott kezdené el az újévet, ahol most fogja. Személy szerint némelyik akkor sem kellene, ha nekem fizetnének. De hát tudjátok, ízlések és pofonok, szóval mindenki döntse el maga, hogy mit gondol róluk.
1. Chanel - Boy Bag (1.230.000 Ft)
A Chanel nem csinált semmit őrültséget a Boy Bag táskával 2015-ben, de nem is kellett neki. A táskát úgy vették, mint az őrült. Ennek eredményeként többen másolták le azt tavaly, mint azt korábban valaha is. De ne aggódj Chanel! Azt hallottam, hogy ez a legőszintébb formája a hízelgésnek.
2. Givenchy - Nightingale Bag (700.000 Ft)
Újraéleszteni egy régi fazonodat, amelyből a legtöbbet a vásároltak elég trükkös vállalkozás, de a Givenchy hibátlanul húzta meg ezt a lépést a vadonatúj Givenchy Nightingale modelljével. Minden márka számára felülmúlandó példa lehet az egykor szeretett, és most kissé porosodó fazonokat csatasorba állítani. Sokan közülük már meg is tették a Nightingale újjáéledésének sikertörténetén felbuzdulva.
3. Mansur Gavriel - Lady Bag
Akár egy zenekar, aki kiadja a sikerszámot a debütáló albumáról, de a második próbálkozás már nem hozza a várt eredményeket. A divatmárkák is gyakran találják magukat ebben a helyzetben a második évükben, és hiába várják az eladásokat és az eBay-en a hatalmas hasznot. Nem úgy a Lady táska, amellyel Mansur Gavriel másodszorra is eladási sikereket ért el. Sokan azt kérdezték, hogy hol lehetne kapni, és mennyibe is kerülne, mindezt hónapokkal azelőtt, hogy valaha is a boltokba került volna.
4. Chloé - Hudson Bag (615.000 Ft)
Nehéz volna bármit különösebbet felhozni az ellen, hogy ne a Chloé tarisznya fazonú válltáskája vigye el a pálmát. Szerintem sokat fogjuk ezt a Hudson Bag-et hordani, és persze a számos variációját, amik sorra követik ezt, mert a tavaly bemutatott modellt hamar elkapkodták, mind a bojtos, mind a bojt nélküli változatban. Úgy látszik, hogy a Chloé talált egy piaci rést a táskák között, és mint a korábbi modelljei, ez is modern, szép válltáska, ami kellően lezser anélkül, hogy a legcsekélyebb mértékben is hanyag lenne.
5. Gucci - Dionysus Bag (940.000 Ft)
Az emberek egy kicsit szkeptikusak voltak, amikor a Dionysus táskát bemutatták. Elvégre elég furcsa volt egy új kreatív igazgatótól, hogy csak egyetlen egy új táskát mutat be a nyilvánosság számára. A monogramos fazonok nekem egyébként sem nyerik el a tetszésemet. Az 1972-ben született Alessandro Michele 2015. januárja óta irányítja a Gucci kreatív részlegét, aki most aztán igazán meglódította Dionüszosz szekerét, és egy sor szédítő variációt alkotott a témára.
6. Louis Vuitton - City Steamer Bag (1.000.000 Ft)
A City Steamer volt Louis Vuitton legnagyobb bejelentése a tavalyi évben, ezért a legnagyobb debütálás a világ legnagyobb táskatervező márkájától nem maradhat le a listáról. Egyesek szerint a táska túlságosan is emlékeztet a Birkin-re, de a letisztult, klasszikus design valószínűleg elnyeri majd a vásárlók tetszését.
7. Prada - Inside Bag (910.000 Ft)
Az Inside Bag egy másik nagy dobás egy másik hatalmas márkától a tavalyi évben, és egyben egy fontos mérföldkő is a Prada azon tervén, hogy új lendületet adjon az olasz cégnek, és kibővítse kínálatát a kézitáskák terén. Akár csak a City Steamer, azt hiszem, az Inside Bag egy olyan állomás, amely mutatja, hogy a márka jó úton halad, de még túlságosan új ahhoz, hogy el lehessen dönteni a sikerét. A táskában-a-táska fazon mindenesetre egy erőteljes, újító szellemre vall a nagy múltú cégtől.
8. Fendi - Micro Peekaboo Bag (443.000 Ft)
Egyes vásárlók szerint az ultra-kicsi Micro Peekaboo ellenállhatatlanul aranyos (direkt nem mondom, hogy cuki). Mások szerint a pici kivitel és a normál méretű árcédula eléggé zavaró. Akárhogy is, a kis táska gyorsabban elkelt, mint ahogy a boltok polcait újratöltötték, és tucatnyian másolták le a Fendi versenytársai, persze olcsóbb árcímkékkel.
(forrás: purseblog)
(forrás: purseblog)