Cuki Bagoly

Cuki Bagoly

Álomgyárak: Chloé

2016. február 13. - Cuki Bagoly

A francia divatház múltja az ötvenes évekre nyúlik vissza, és egyike volt azoknak, aki felismerte a prêt-à-porter, vagyis a kész viselet igényét a női divatban. Vajon melyek a legnépszerűbb egyedi táskái, és mit alkottak a tervezői a 2016-os évre.

chloe.jpg

Alapítva 1952

A Chloé francia divatházat Gaby Aghion alapította 1952-ben. Az egyiptomi születésű divattervező az 1950-es években felismerte azt az igényt, hogy a nagy divatházak ruhái mindennapi viselésre alkalmatlanok, ezért a nők kénytelenek a gyakran silány minőségű utánzatokkal beérni, ha követni akarják a legújabb divat trendeket. Ezért aztán olyan hordható ruhákat tervezett, melyek egyediek, kiváló minőségűek és mégis divatosak. Ezzel megteremtette a luxus „prêt-à-porter”, magyarul kész viseletet, ami akkoriban nagy újításnak számított.

Később olyan neves tervezők dolgoztak a divatháznak, mint Karl Lagerfeld és Stella McCartney, akik saját stílusukkal a Chloé márkanevet a divatvilág élvonalába emelték. A romantikus és nőies ruhák mellett a táskák, cipők és különféle kiegészítők is megjelentek a kínálatban. A hírességek közül Grace Kelly, Madonna, Emma Stone, Cameron Diaz és Natalie Portman is előszeretettel választotta a divatház öltözeteit.
chloe01.jpg

Kész vagy viselni?

A prêt-à-porter, angolul „ready-to-wear” ruhákat tömeggyártásban készítik különböző konfekció méretekben. Főbb szempontjai az aktuális divat és a márka jegyeinek bemutatása mellett a kényelmes fazonok és a felhasznált anyagok egyszerű kezelhetősége. Ezek a szélesebb vevőkört megcélzó ruhadarabok hozzák a valódi bevételt a divatházaknak, ellentétben a kizárólag bemutatóra varrt „haute couture” kollekciókkal, amelyeket szinte sosem sikerül eladni.

Az „haute couture” (ejtsd: otkutűr) szó szerinti jelentése „magas szabászat”. Ahhoz, hogy Franciaországban egy divatház hivatalosan is használhassa a kifejezést és megkapja a couture ház címet, három fő követelményeknek is meg kell felelnie. Megrendelésre gyártott, egyedi darabokat kell kínálnia. Párizsban saját szabászatot kell működtetnie legalább 15 fővel, és minden évadban be kell mutatnia egy legalább 35 darabos kollekciót a párizsi közönségnek.
chloe02.jpg

Paddington

A Chloé Paddington névre hallgató táskája ugyan nem tekint vissza nagy múltra, csak 2005-ben tervezte Phoebe Philo, de a hamarosan az extravagáns öltözködés alapdarabjává vált és napjainkban az egyik legkeresettebb modell. Az orvosi táskára emlékeztető alakú, hatalmas lakattal ellátott egyedi táska könnyen felismerhető, nehezen összetéveszthető modell. Egy bőrből készült Paddington körülbelül 1500 dollárba, vagyis több mint 400 ezer forintba kerül.
paddington.jpg

A Drew táska

A Drew-t a 70-es évek hangulata inspirálta, hihetetlen nőiességgel bír és egyaránt viselhető nappal, illetve éjszaka is – írja honlapján a gyártó. A félköríves aljjal erős kontrasztot képez az egyenesre vágott tetejével szemben, az egészre pedig az ékszerek ihlette fémrész teszi fel a pontot. Különféle színekben és anyag összeállításokban kapható, melyek közül létezik „olcsóbb” darab is. Egy eredeti Chloé táska „jóárasítva” 267 ezer forintba kerül, de a legdrágábbért 2250 eurót, vagyis mintegy 700 ezer forintot kérnek. Ez a fazon hamar népszerű lett, és az utánzók termékei máris ellepték a boltokat.
drew.jpg

2016-os kollekció

chloe03.jpg
index2.jpg

Blog ajánló: a táskák világa

A bejegyzés trackback címe:

https://cukibagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr608340094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása