Cuki Bagoly

Aros Éva: 9 kapu - kiállítás megnyitó

2017. november 18. - Cuki Bagoly
Aros Éva festőművésznővel beszélgettük hétvégi kiállítás megnyitója kapcsán, ami 2017. november 19-én lesz az inárcsi művelődési házban egy performansszal kiegészítve. A tárlat december 19-ig látogatható. Ki is ő, miért kilenc a kapu? És mi köze van a MONIMI márkához? Ebben az izgalmas beszélgetésben mindenre fény derül. 
9kapu.jpg
Aros Éva - festőművész, reklámgrafikus, művészpedagógus. 

Nem mellesleg pedig kezdetektől a MONIMI márka grafikusa és minta-tervezője. A táskákon látható nyomott minták jó része az ő keze alól kerül ki. Most egy nagyobb kiállításra készül éppen, de a MONIMI égisze alatt is bemutatunk nektek egy különleges meglepetést, kooprodukciót.

A kilenc kapu

A hamarosan megnyíló kiállítás anyaga egy képsorozat, ami egy Weöres Sándor versre épül. 9 kapu a címe, ami kilenc nagyméretű festményt jelent. A témával két éve kezdtem el foglalkozni, de mostanra állt össze fejben. Nem egy egyszerű kiállítás lesz, izgalmas megnyitóval készülünk: építünk és bejátszunk egy olyan teret, amiben a képek életre kelnek. Ez egy különleges előadás lesz, egyfajta megnyitó „szertartás”.

Célunk, hogy mindenki megtalálja magának azt a „kaput”, amivel azonosulni tud, ami közvetíti az érzelmeit, energiáit. A 9 kapu lényege a nyitás, és hogy ezt az érzést átadjuk az embereknek. A megnyitó előadáson segítségemre lesz az Inárcsi felsős színjátszók rendkívül ügyes csapata (köztük Panna lányom és Zalán fiam) is. Ők lesznek az én angyalkáim, akik a kapukat őrzik. Remélem izgalmas, egyedi élmény lesz azoknak, akik ellátogatnak a megnyitóra.
91.jpg

Hogyan jött ez az egyéni stílus?

A stílus szerintem minden művésznél – bár vannak alapvető jegyek – az évek során formálódik. Van akinek korszakai vannak, én inkább „átcsúszom” egyik kifejezésmódból a másikba, észrevétlenül formálódom. Úgy gondolom, nagyon jó mestereim voltak, hagytak a saját stílusunkban alkotni, fejlődni. Hogy miből inspirálódom? Emberekből, kapcsolatokból, tájakból, álmokból, pillanatnyi érzésekből, érzelmekből... de úgy gondolom ez művészenként más és más. Ha a festészetemet kellene jellemezni, talán az a legjobb megfogalmazás, hogy az energiákkal foglalkozom, vizuális és szellemi értelemben is, és azt próbálom meg képekbe önteni.

Festmény és táska

Úgy hallottam, hogy az egyik festményed a MONIMI Art táskán is megjelenik, sőt, csak együtt kapható. Festmény és táska együtt? Mit gondolsz erről?

Ez egy izgalmas közös projekt. Én amellett, hogy alkotóművész vagyok, designer is. Nem csak a MONIMI-nél, hanem többféle területen tevékenykedem mint szabadúszó artdirektor. Számomra nem idegen egy használati tárgy művészi szintre emelése, ahogyan a képzőművészet és az alkalmazott művészet határainak összemosása is izgalmas lehet. Festményt venni az egy nagyon intim dolog szerintem, ahogyan táskát is úgy választ az ember. Az egyiknél testközelben viseled és benne hordod az „életed”, a másikkal egy térben élsz, létezel. Jól meg kell gondolni mindkettőt. Tudni kell azonosulni, „beleszeretni”, megtalálni magad benne. És mivel egy művészeti alkotást hosszabb távra választunk, ez egy különösen nehéz döntés.
92.jpg

Ez a kép is már az energiákkal foglalkozik?

Azt hiszem, igen, mint szinte minden képem. A kép címe „Az Élet Fája”. A gyökerekről szól, a kiteljesedésről, az utakról, amin elindulhatsz, de te döntöd el, melyiket választod. Az egész egy kinyílás, egy útkeresés, ahogy a fa maga is olyan - a síkok és rétegek, összefogva közvetítik ki felfelé az energiát.

Az életfa ősi szimbóluma elég sok képemben benne van. Bár ez a kép is az akkori pillanatnyi állapotomat tükrözi, de szeretném, ha a képeim „nyitottak” lennének a néző számára. Legyenek olyan tudati átjárók, amiben kicsit próbálja meg magát mindenki felfedezni, a saját kreativitását próbára tenni, mesét látni bele vagy egy történetet. 

Én szerencsés embernek tartom magam, mert a hivatásom egyben a hobbim is, minden nap azt csinálom, amit igazán szeretek. Igyekszem átvinni a művészetet, nem csak a tervezésbe, hanem az élet minden területére. Van olyan, aki a művészetét elkülöníti és bezárkózik vele, én nyitottabban közelítek ehhez. Szeretek a művészet által kommunikálni az emberekkel.
94.jpg

Szerinted léteznek trendek a művészetben?

Biztosan. Minden korszakban van, volt uralkodó trend, bár ezeket - visszatekintve a régebbi klasszikus művészeti korszakokra - régen könnyebb volt követni, elhatárolni. Most azért ez a kép jóval eklektikusabb és nem ennyire egyértemű. A lényeg: szerintem egy művész legyen hiteles, szuverén és autentikus, és legyen tisztában a saját útjával.

Az alkalmazott művészet ebből a szempontból más. Más szemléletet is kíván. Akár a MONIMI minták tervezésében, vagy egyéb design területen is fontos a trendeket követni, reflektálni a világ változásaira, közvetíteni a vásárlók felé. De fontos, hogy amellett hogy a megrendelőid igényeit maximálisan figyelembe veszed, meg kell őrizned saját stílusodat. Hiszen így tudod hitelesen képviselni az általad tervezett márkát, és a vásárlók szemében is így leszel hiteles és eredeti. Talán nem ennyire tudatosan vásárolják a termékeket a vásárlók, csak azt látják, hogy „hú, ez nekem tetszik”, de ebben az is benne van, hogy értékelik a kreatív ötleteket, az esztétikát, a minőséget és az őszinteséget.
95.jpg

Bárki megveheti a képidet?

Igen, de úgy gondolom, azokkal találjuk meg egymást, akiknek tetszik a vizuális mondanivalóm. Ennek az egymásra találásnak több útja van... vagy elsőre „szerelem” lesz, mert az a kép megtalálja azt a hangot, amit a műélvező, vásárló szeretne. Esetleg vannak elképzelései, látott régebbi munkámat, hasonlót, vagy olyat szeretne, ami testre szabott... ez már egy kicsit pszichológia is. Egy közös gondolkodás kezdődik.

Szeretem megismerni azt, akinek készítem: az életterét, a gondolatait. Megbeszélhetjük a témát, a hangulatot, de mivel az én képeim nem realisztikusak, nem hagyományos értelemben lefestek vagy ábrázolok, így ez egy elég izgalmas játék mindkét fél részére. Elkészül egy vázlat, esetleg megnézzük, hogy a tervezett térben hogyan mutat. De ez az együttműködés nem jelent stílusbeli ugrást, hiszen zömmel azok jönnek hozzám, akiknek szimpatikus az én kifejezésmódom, stílusom.

Általában olajjal vászonra dolgozom, de szívesen festek akril vagy akvarell képeket is. Mindenesetre fontos az összhang az első pillanattól, mert ahogy korábban mondtam, ez egy intim viszony az alkotó, alkotás és a vásárló között. Akár a táskáknál. Szóval, aki megveszi ezt az alkotást a táskával együtt, az olyan ember lesz, aki tud vele azonosulni és talán inkább a kép választja majd őt.

Blog ajánló: a táskák világa

Monimi Xmas Collection interjú

A Monimi új karácsonyi meglepetés kollekciója kapcsán beszélgettünk Skodák Mónival, amely a hangzatos Xmas Collection - Limited Edition nevet viseli. Honnan is jött az ötlet, és mi a célja a kollekciónak? Most kiderül!
xmas.jpg

Ünnepi elegancia

Milyen apropóból született a Monimi Xmas Collection?

Egyszer azt olvastam, hogy nagy bravúr egy márkánál, ha vadonatúj karácsonyi kollekcióval rukkol elő az ünnepekre! Ebben az évben a Monimi véghezvitte ezt a nagyszerű kihívást. Egy új, karácsonyi, limitált kollekcióval készültem az ünnepekre az elegancia jegyében. Fekete táskákat készítettem többféle fazonban, a modellek mégis összetartoznak, egységet alkotnak.
01.jpg

A fekete 50 árnyalata

Köztudott, hogy a Monimi egy színes világ, a színek és minták kavalkádja jellemzi. Hogyan fér bele akkor egy fekete kollekció ebbe az elképzelésbe?

Bevallom, nagy és kissé nehéz feladatnak tűnt megtervezni ezt az irányvonalat. Mit lehet kezdeni a feketével? - tettem fel magamnak a kérdést. Amikor azonban elővettem a különféle fekete anyagokat, textilbőrt, szöveteket, puha velúr anyagot, csillogó műbőröket, felfedeztem, hogy a feketének rengeteg árnyalata, megjelenési formája lehet. Innentől vált izgalmassá a tervezés folyamata. Magamban a fekete 50 árnyalatának hívtam ezekben a napokban a Monimi műhelyt.
02.jpg

Hiánypótló

Hogyan fogadják szerinted a vásárlók a kollekciót?

Mint azt már előbb említetted, a Monimi-t kifejezetten mintás, színes táskák jellemzik. A vevőink egy része viszont szereti és keresi is a visszafogott minimalizmust. Többen igényelték az olyan modelleket, ami nem annyira feltűnő, könnyebben lehet öltözködni hozzá, de azért egyedi és igényes. Ezt a hiányt szerettem volna pótolni, megoldani ennek a vevőközönségnek a problémáját.
03.jpg

Válj egyedivé!

A téli időszakban, karácsony táján sokan készítenek fekete táskákat. Nem félsz attól, hogy a kollekció beleolvad a tömegbe?

Úgy vélem, hogy a Monimi ezzel a kollekcióval most is teljesíti az egyik fő küldetését. Válj egyedivé! A sok egyhangú fekete táska mellett ezek a táskák nem mindennapiak, nagyon egyediek. Ezt a különbözőséget a nemes anyagok társításával, az aprólékos, kézi munkával varrott, saját tervezésű motívumokkal érem el. A táskák nemcsak szépek, de rendkívül könnyűek és moshatóak, ami nagyon fontos a személyes higiéniában. Egyedülállóan 1 év garanciát is vállalok minden darabra, hiszen gondosan, saját kezűleg készítek el mindet. Így személyesen győződöm meg róla, hogy minden egyes öltés a helyén legyen, és azután is követem a táskák életútját, ha szükséges.
04.jpg

Adni öröm

Kinek a figyelmébe ajánlod a kollekciót és miért?

Azokat a nőket szeretném megszólítani ezzel a kollekcióval, akik egész évben rengeteget dolgoztak, iskolában teljesítettek, vagy éppen gyermeket neveltek és szeretnék megjutalmazni magukat egy szép elegáns táskával, ami majd egész évben elkíséri őket.
Illetve azokat, lehetnek nők és férfiak is, akik olyan dolgot szeretnének ajándékozni, ami különleges, de maradandó. Egy kézműves táska öröm akkor, amikor átadásra kerül, de az év 365 napján is, mindennap, amikor kézbe veszi a szerettünk, mert örömmel gondol majd ránk, hogy íme, ezt tőlünk kapta.
05.jpg

Blog ajánló: a táskák világa

20 kicsi... kézműves

A kézművesség kihal? Nem, sőt egyre inkább fénykorát éli itthon. És ez nem csupán a kézművesek, de a vásárlók érdeme is, akik egyre inkább keresik és igénylik a minőségi, egyedi termékeket. De képzeljük csak el, hogy mi történik, ha a kézművesek még össze is fognak! Most megtörtént! Ha érdekel, olvasd tovább!
20kicsi-oszi.jpg

Miért jobb egy kézműves termék?

Gondolkoztatok már azon, hogy miért érdemes kézműves terméket venni? Nem, nem azért, mert szívvel-lélekkel meg szeretettel készül, és nem is azért, hogy támogassátok a hazai ipart, hanem mert egyszerűen jobb! Igen, mert a pénzedért szebb dolgokat kaphatsz, amit esetleg az igényeidre is alakítanak, ha épp úgy szeretnéd. Így nem kell kompromisszumokat hoznod a vásárláskor, hogy egyiknek a színe, másiknak a fazonja tetszik, de a kettő együtt már nincs, vagy nem is volt (ugye ismerős a helyzet).

02.jpg

Kézműves felhőkarcoló

Manapság egyre több mindenre mondják, hogy „kézműves”, ezért sokan kezdenek idegenkedni a dolog hallatán. Én azt hiszem, hogy nincs okuk rá. Igenis sok jó hazai kézműves van az országban, akiknek a munkáit érdemes keresni és felkutatni, hiszen ma már legtöbbjüktől nem csak a vásárokban, hanem interneten is lehet jobbnál-jobb portékákat beszerezni.

Az összefogás ereje

A tömegtermelés és a multik világában nem könnyű ismertté válni, elérni a nagyközönséget, hiszen a fogyasztók arra vannak nevelve, hogy mindent megtalálnak a boltban, a tv-reklámokban pedig azt is megmondják nekik, hogy mit vegyenek. Egy kézműves nem engedheti meg magának a hagyományos médiát, így csak a közösségi médiára, a helyi kisközösségek és az emberek jóindulatára számíthat.

De mi történne, ha ezek a kis emberek összeszövetkeznének, hogy támogassák egymást, annak érdekében, hogy hallható legyen a hangjuk sok ember számára. Igen, már megtörtént! Húsz magyar kézműves, akik kezet nyújtottak egymásnak, hogy aztán feléd, vásárló felé tudjanak még többet nyújtani. Elmondásuk szerint a Kézműves Kézfogás csapatának célja, hogy „munkásságukkal szembe menjenek az eldobhatónak, a gyorsan felfalhatónak, a tömeggyártásban készítettnek, a hipereknek és a szupereknek.”

03.jpg

Őszi kupon napok

Október 30-án hétfőn induló közös akciójukban, az Őszi Napokban ráadásul most kedvezménnyel lehet vásárolni náluk. A kuponfüzetet és a Kézműves Kézfogás tagjainak bemutatkozását is megtaláltam a Kézműves Kupon Facebook oldalon. Kifejezetten jó volt olvasgatni, és látni, hogy mennyi szép és ötletes dolgot készítenek. Az akció egészen november 19-ig tart. De feltehetően ezzel nem ér véget az összefogás, hanem inkább még többen csatlakoznak majd hozzájuk. Köszönjük nekik!

Világjáró őszi táskakollekció

Skodák Mónival beszélgettünk a Monimi Design közelgő őszi bemutatója kapcsán. Az új táskakollekció a Világjáró nevet kapta. Honnan jött ez a név, és mit jelent számodra?
vilagjaro.jpg

A „Világjáró”

Mindenki szeret utazni, bejárni a Földünk különböző vidékeit, megismerni az ottani népeket, kultúrájukat, művészetüket. Ezért arra gondoltam, hogy idén ősszel egy csodálatos utazást teszünk a világ körül a táskakollekció segítségével.

Annyi látványos és maradandó dolog van a világban. A népek és a kultúrák a különleges színeikkel, az évezredekre visszanyúló történelem formálta szimbólumokkal, amelyek mindenkit megérintenek. A nyüzsgő világ határtalan sokszínűsége ihlette a Világjáró táskákat.

Ez egy remek utazás lesz. Európából indulva Amerika mindkét felét bejárjuk, majd a Távol-Keletre érkezünk, hogy aztán Afrikán keresztül újra visszatérjünk a kontinensre, képzeletben megkerülve a Földet.

A sokszínű Európa

Európában a művészet nagy utat járt be az ókortól napjainkig. A középkori román stílustól kezdve a gótikán és a díszes barokkon át vált újra letisztulttá a klasszicizmussal. De nem mindenki rajongott ezért az egyszerűségért. Voltak művészek, akik könnyedebb, lágyabb dolgokat szerettek volna alkotni, és a 19. század fordulóján megjelent a szecesszió. A nagymértékű stilizálás, a növényi vagy geometrikus mintákra építő hullámzó ornamentika, hangsúlyos, élénk színek jellemzik.

Ez a stílus fogott meg, amikor az őszi kollekcióban megterveztem ezeket a táskákat. Rajongok például a neves üvegfestő Alfons Mucha munkáiért, ahol a növényi kacskaringók, gyönyörű virágok sokaságát látni. Gyönyörűek Gaudi épületei Barcelonában. De ha odáig nem jutok el, megcsodálom Kecskeméten a Cifra palotát, ha szecessziós kacskaringókat szeretnék látni.

01-europa.jpg

Irány Amerika

Következő úti cél Dél-Amerika, mert ott találjuk az etno stílus gyökereit, ami az idei divatban meghatározó szerepet tölt majd be. Amikor az etnora gondolok, eszembe jutnak a dél-amerikai őslakosok, ahogyan indulnak a színes poncsóikban, széles karimájú kalapjukban, szövött, színes övvel a derekukon, nagy kosaraikban, mindenféle holmi és már én is utazom velük egy félig nyitott buszon fölfelé a fennsíkra, ahol ritka a levegő, széles, nagy tér tárul elénk és valahol az inkák szellemei ott lebegnek körülöttünk.

Az ento minták közül geometriai formákból álló, csíkokból összetevődő mintát választottam, ami változatos lehetőségeket adott a táskák elkészítésénél. Az ento minták ősszel aktuálisak a leginkább. A föld színeket, az őszi táj természetes, izzó színeit, ilyenkor nagyon kedveljük, szívesen hordjuk. Laza, könnyed megjelenést kölcsönöznek ezek a minták és már a hetvenes évek óta mindig divatban vannak. Idén a kifutókon és a kirakatokban is biztosan találkozhatunk velük.

02-etno.jpg

Suhanjunk az indiánokkal

Amerikában maradva észak felé vesszük az irányt és együtt lovaglunk nyereg nélkül az indiánokkal! Az ősi indián szimbólum az álomfogó – amely ma dísztárgyként is használatos – adta a mintáját az egyik táskámnak.

A cseroki indiánok kézzel készítették az álomfogót, aminek az alapját fűzfából készült karika adja, melyre laza hálót szőttek. Ezt díszítették madártollakkal és gyöngyökkel, különböző személyes ereklyékkel. Azt vallották: „A jó álmok átjutnak a nyíláson, a rossz álmok viszont csapdába esnek a hálóban, s elvesznek a hajnal fényében”.

03-india.jpg

Varázslatos India

Világjáró utunkon egészen messzire jutunk a táskákon keresztül, Ázsiába, a Távol-Keletre. India, Bali, Thaiföld a buddhizmus hazája. Gyújtsunk meg egy füstölőt, hallgassunk mantrákat és nézegessük meg együtt a csodálatos keleti szimbólumokat. Egy szép lótuszvirágot, az OM jelet vagy Fatima kezét.

A buddhizmus egyik csodálatos díszítő motívuma a mandala minta, amely nagyon népszerű lett az elmúlt években. A világmindenséget jelképezni, közepe a világ közepe, ami körül minden forog. Gyönyörű színei és körkörös mintái megnyugtatnak, kiegyensúlyozottá tesznek minket. A Monimi táskákon ebben a kollekcióban sem feledkeztem meg róluk.

A mór csempék

Mielőtt hazatérnénk, utazzunk el egy másik földrészre is, Afrikába, de csak ide az északi részére Marokkóba.

Casablanka és Marrakes épületein megcsodálhatjuk az iszlám építészetben használatos gyönyörű geometrikus mozaikokat. A tradicionális mintavilágú marokkói csempemozaik művészet a mórok idejéig nyúlik vissza. A mórok által készített élénk színű, apró festett, ónmázas mozaik csempék nagyon megihlettek és eldöntöttem, hogy az őszi kollekcióból nem maradhatnak ki.

04-mor.jpg

Hazatérünk

Végül, mindenütt jó lenni, de a legjobb hazajönni, mert itt vagyunk itthon, a szívünkbe zártunk ezt a kis országot, büszkék vagyunk a kincseinkre, igyekszünk megőrizni őket. A magyar népművészet csodálatos mintavilággal rendelkezik. Minden motívumnak megvan a maga jelentése, amelyeket lehet, hogy nem ismerünk pontosan, de a mintákat nézve ösztönösen tudjuk őket, benne van a zsigereinkben. Jól esik ránézni egy tulipánra, mert a nőiség szimbóluma, a kis madárkákra, a pávára, amelyek a szabadságot, a szerelmet jelképezik. Elidőzik a szemünk egy-egy kacskaringós inda mintán, amely összefonódva életfává alakul.

A Monimi legfőbb küldetése ezeknek az ősi értékeknek az átmentése a nemezelésen és a népi motívumokon keresztül. Célom, hogy ezeket a mintákat a mai korunk divatjának megfelelően ültessem át, hogy az elkészült darabok vállalhatóak, hordhatóak legyenek a mindennapokban.

05-magyar.jpg

És mikor indulunk?

A hivatalos premier napja 2017. szeptember 16-án lesz, amikor meglepetéssel is szolgálok a monimi.hu weboldalon, de addig is sok minden kiderül a kollekcióról a közösségi médiában. Remélem sokaknak tetszeni fog a végeredmény, és mindenki megtalálja majd azt a táskát, ami a szívéhez legközelebb áll.

10+1 menő strandtáska

Már javában benne vagyunk a nyárban, de sokan még csak most indulnak jó megérdemelt pihenésükre. Ha nyár, akkor strand. De egy nő itt is mindig divatos szeretne lenni. Egy szép fürdőruha és papucs mellé már csak egy menő strandtáska hiányzik. Nézzük, melyek az idei év trendjei.
10meno.jpg

Trendek és klasszikusok

A strandtáska trendek alapvetően nem nagyon változnak, persze ezzel lehet vitatkozni, de a klasszikus darabok minden évben visszatérnek a kínálatba. A fonott táska, vagy a csíkos matróz stílus pedig szinte soha nem megy ki a divatból. Mégis a legtöbben minden nyáron próbálnak beszerezi valami új, menő szettet, de a külcsín mellett nem árt azért odafigyelni a funkcionális szempontokra is.

beach.jpg

Praktikus és divatos

Egy igazán jó strandtáskának nem csak divatosnak, de praktikusnak is kell lennie. A legfontosabb szempont, hogy minden beleférjen, ami egy kellemes vízparti tartózkodáshoz elengedhetetlen. Jó dolog az is, ha vannak rekeszek, zsebek (lehetőleg kívül is), így könnyebben megtalálod az apró kellékeket. Törölköző, naptej, szemüveg, papucs, pénztárca, mobil, olvasnivaló és még ki tudja, mi mindent kell elnyelnie egy jól sikerült strandtáskának. Minél nagyobb, annál jobb.

Vannak olyan modellek is, amelyek teljes egészében, vagy legalább a bélésük anyagában vízállóak, ami – lássuk be – jól jöhet egy pancsolásra tervezett medence mellett. Az elegánsabb strandtáskákat viszont nem csak a vízparton vethetjük be, de akár az esti vacsorához is magunkkal vihetjük.

A 10 legjobb strandtáska

Magyarországon is nagy a kínálat a nyári szezonárukból, de manapság már a neten bármi beszerezhető, akár külföldről is. Ha igazán divatosak akarunk lenni, érdemes körbenézni több helyen, és többféle stílust megfontolni. A TheGuardian napilap szerint ezek az idei legjobb strandtáskák a nagyvilágban. Te mit szólsz hozzájuk?

+1: Csináld magad strandtáska pólóból

Ha nem akarsz most táskára költeni, akkor is lehetsz menő! Mutatom is hogyan. Kapd elő egy nem használt, de jól kinéző pólódat (ha elég nagy táskát szeretnél, akkor legjobb egy férfi póló, szóval inkább a barátod vagy párod kedvenc pólóját :). Vágd ki a póló nyakát és az ujját, ezek lesznek a táska fülei.
diy1.jpg
A póló alját a képen látható módon vagdosd be kb. 1-1,5 centis csíkokra. Érdemes legalább 10cm-es rojtokat vágni, hogy kényelmesen be tudd kötni. Ízlés szerint lehet hosszabbra is hagyni. A szemben lévő rojtokat szorosan csomózd össze legalább dupla csomóval, de háromszor is meg lehet kötni, ne hogy kibomoljon. És már indulhatsz is a strandra! Kellemes nyaralást kívánok!
diy2.jpg

 

forrás: [link] [link]

Blog ajánló: a táskák világa

Álomgyárak: Gucci

Egy Gucci táskáért ölni tudnának a vevők. De a divatcég történetében is volt egy gyilkosság, ami beárnyékolta a nevét. Hogyan is alakult a legendás olasz márka sorsa? Lássunk egy kis divat történelmet.
gucci.jpg

A kezdetek

A Gucci olasz divatmárka története egészen 1921-re nyúlik vissza, ekkor alapította Guccio Gucci Firenzében. A munkában a család is kivette a részét, varrónő felesége, Aida Callavelli, valamint öt fiúgyermekük és egy lányuk is segítette. A cég kezdetben nyeregkészítéssel foglalkozott, és nyitott üzleteket Olaszország-szerte.

A 30-as években kezdett aztán táskákat, cipőket, bőröveket és más kiegészítőket is gyártani, majd 1947-től használni a máig ismert logót a cég védjegyeként. A két G nemcsak a tulajdonos nevének kezdőbetűi, hanem két egymásba fonódó kengyelt is szimbolizál, utalva a cég gyökereire. Guccio 1953-as halála után a cég tovább növekedett, és külföldi terjeszkedésbe kezdett. Hamarosan olyan sztárok hordták táskáikat, mint Liz Taylor vagy Jacky Kennedy, és a Gucci márkanevet hamar megismerte az egész világ.

gucci1.jpg

Az elegancia szimbóluma

Akkoriban a termék logó megjelenítése új marketingfogás volt, ami meghozta a cég sikerét, és később sokan követtek. Számos más újításuk is volt, mint például a vászonnal kombinált bőrtáska, vagy a legendás bambusz füllel ellátott retikül. A zöld-vörös-zöld csíkos pánt szintén a cég egyik szimbóluma lett, nagy sikereket aratva. Mindezek a termékek megtestesítették a luxust és a fényűzést, a magas színvonalat. Gucci egyik mottója volt: "Az árat elfelejtik, de a minőségre emlékeznek." A Gucci egy olyan divatbirodalmat alkotott, amely név máig egyet jelent a kortalansággal és az eleganciával.

gucci2.jpg

Családi dráma

A sikereket követően a családi viták nem tettek jót a cégnek. Pedig a 80-as évekre a cég az egyik legnagyobb név lett a szakmában. A két testvér, Aldo és Rodolfo titkon arról álmodott, hogy hamarosan fiaik veszik majd át a helyüket. Rodolfo halálát követően a fiak, unokák és szerető feleségek viszálya bontakozott ki. A 90-es években Rodolfo fia, Maurizio vezetésével a kifutókat is meghódították.

Ő azonban 1995-ben kegyetlen gyilkosság áldozata lett. Sokáig rejtély volt, hogy miért kellett a divatszakmában elismert milliárdosnak meghalnia. A bűneset igazi szenzációvá lett, és hosszasan foglalkoztatta az olasz közvéleményt. Habár az esküdteknek az ex-feleség, Patrizia bűnössége felől nem volt kétségük, de a jól fizetett ügyvédeknek hála közel három évig húzták a pert. A bíróság Patrizia Reggianit, mint felbujtót 29 év börtönbüntetésre, Gucci gyilkosát pedig életfogytiglanra ítélte.

gucci3.jpg

A világcég

A családi tulajdonban működő céget végül felvásárolta egy bahreini befektető, de később több világcég (pl. a Louis Vuitton és a Pinault) is tulajdonrészt szerzett benne, ezzel megszűnt családi vállalkozásként működni. A Gucci márkanév a 1990-es évek vége óta a régi fényében tündököl, ebben Tom Ford művészeti vezetőnek tulajdonítanak komoly szerepet, aki 2003-ig látta el ezt a posztot, majd 2006-tól az olasz Frida Giannini vette át a helyét. A Gucci 2001-ben kebelezte be Stella McCartney haute couture cégét, és a 2000-es években adózási okokból Hollandiába tette át a székhelyét. Komoly átszervezések után a Gucci sikeres cégcsoport, 2016-ban 4,3 milliárd dolláros forgalmat bonyolított. A ranker.com szerint a harmadik legnépszerűbb táska márka a világon a Chanel és a Prada mögött.

gucci4.jpg
forrás: [link]

Blog ajánló: a táskák világa

A 15 legizgalmasabb cipő 2017 tavaszára

Mindenki egyetért azzal, hogy az igazi tavaszi-nyári szezon ott kezdődik, mikor végre felvehetjük a szandálunkat. Az idei év e téren is izgalmas darabokat tartogat a számunkra, hiszen a tervezők jobbnál jobb kreálmányokkal kényeztetnek minket. Lássuk a 15 legtrendibb cipőt.

15cipo.jpg

Hűvös reggelek

Még hűvösek ugyan a reggelek, de én már hallottam az első fagylaltos kocsi hangját a környékünkön, ami nem jelenthet mást, mint hogy megállíthatatlanul érkezik az igazi TAVASZ! A naptár szerint már jócskán benne vagyunk a megújulás évszakában, de a ruhatárunkat még csak most kezdjük leváltani. Aki figyeli az üzletek kirakatait, az már régóta tudhatja, hogy a tavaszi szezon elérkezett.

Tavaszi megújulás

Nemcsak azért szeretem a tavaszt, mert vége az unalmas, szürke, nehéz téli öltözeteknek, hanem mert a kiegészítők terén is szabadabban választhatunk. Legjobb példája a tavaszi megújulásnak és a szabadságnak pedig nem más, mint a cipők.

Ellentétben az időjárás által meghatározott, funkcionális célokat betöltő cipőknek, ahol a hideg, az eső és hó ellen kell, hogy védje a lábunkat, ebben a szezonban a cipők elsődleges célja, hogy szépek legyünk és jól érezzük magunkat a bőrünkben. A téli cipőknél már akkor örül az ember, ha nem szorítja a lábat, és nem fagynak le az ujjai, addig egy szép tavaszi darab inkább a szívünket melengeti meg.

Színes szandálok

A színes szandálok és az elegáns papucsok már inkább a nyarat idézik, de mindenképp figyelemre méltóak, és elengedhetetlenek egy jó ruhatár összeállításánál. Lássuk a 2017 tavaszi szezon legtrendibb darabjait a világban.

forrás: [link]

Blog ajánló: a táskák világa

Nagy tavaszi nyitány

A Monimi Design kézműves stúdió 2017. március 15-én mutatta be az idei új tavaszi-nyári táska kollekcióját, amit a lombok és virágok inspiráltak. A bemutató kapcsán Skodák Mónival, a Monimi márka megálmodójával beszélgettünk.
tavasz.jpg

Mi a célod?

Mi a célod, és kik azok, akik támogatnak ebben?

Célom egy egyedi megjelenésű, romantikus hangulatú kézműves márka létrehozása volt. Felvettük a harcot az uniformizálás ellen! Szeretném, ha a mai igazi nők, akik dolgoznak, bevásárolnak, főznek, óvodába rohannak, megtalálnák az egyéniségüket kifejező táskát, ami jó szolgálatot tesz és igazi társ a mindennapokban. Ami nemcsak praktikus, de elég dekoratív ahhoz, hogy kifejezze viselője jellemét. Remélem, hogy a Monimi piacvezetővé válik a magyar kézműves táskák között, és idővel külföldi ismertséget is szerez majd.
Nagyon sokan támogatnak ezen az úton. Elsősorban a családom, a barátaim és külsős kollégák, akik mind segítik a munkámat. Illetve a hűséges vevőim -nem egy közülük már jó ismerős-, akik figyelemmel kísérik a Monimi útját és megvásárolják a legújabb darabokat.
01.jpg

Kézművesség

Mit jelent számodra a kézművesség?

Számomra a kézművesség lételem. Kiskoromtól kezdve, mindig az alkotás, valamilyen térbeli dolog létrehozása volt a legfontosabb elfoglaltságom. Sokféle kézműves technikát ismerek, de a varrás, a textil anyagok megmunkálása az, amiben a legjobban otthon érzem magam. Pár éve találtam rá a nemezelésre, ami azonnal nagy szerelem lett! Ezzel az ősi technikával nagyon szép, autentikus darabokat lehet előállítani. Azt találtam ki, hogy ha a nemezelést összekombinálom a varrással teljesen új megjelenési formát kap. Ezáltal mai, divatos, hordható darabokat kapok, egyúttal átmentve a régi korok üzenetét is.
02.jpg

Nyitott szemmel

Te hol és hogyan inspirálódsz?

Azt vallom, hogy egy alkotónak mindig nyitott szemmel kell járnia a világban, észre venni az apró részleteket, elmélyülni egy-egy szép épületben, egy virágos kertben, egy szép bárányfelhős égbolt látványában. Tettekre késztethet egy baráti beszélgetés, egy újságcikk, egy tanfolyam vagy előadás is. Mindig van mit tanulni és fejlődni.
03.jpg

A kollekció üzenete

Mi a tavaszi kollekció mondanivalója, üzenete?

Az idei év színének a Pantone a lombzöldet választotta. Úgy gondolom, hogy a lakásdekorációnál tökéletes lehet ez a szín, frissességet adhat egy enteriőrnek, a ruházatban azonban nagyon szűk réteg szereti. Éppen ezért az alap koncepciót megtartva egy kicsit továbbgondoltam ezt a témát. Leveleket képzeltem el, amelyek között színes virágok nyílnak. Gyönyörű kerti virágokat a nyári napsütésben, kacskaringós indákat, trópusi lombok között hibiszkuszokat. Így az idei tavaszi-nyári Monimi kollekció a "lombok és virágok" címet kapta. Az üzenete, hogy a mai rohanó világunkban találjunk rá egy picit a nyugalomra, az álmodozásra, szánjunk időt a romantikára. Üljünk le egy meleg nyári délutánon a kerti lugasba, egy hűsítő limonádéval és gyönyörködjünk a természet szépségében.
04.jpg

Mindent a vevőkért

Mi az, amit a vevőkért szeretnél tenni, és mit kapsz tőlük?

Szeretném, ha a vevőim minőségi, egyedi, különleges hazai terméket kapnának, elérhető áron. Funkcionális, jól hordható táskákat próbálok készíteni, megkönnyítve ezzel a mindennapjaikat. A táskák könnyűek, hiszen éppen elég a súlyt cipelünk mi nők egész nap magunkkal. Moshatóak, amely a személyes higiéniát segíti elő, és így a táska is megőrzi a szépségét. És nem utolsó sorban nagyon dekoratívak, színesek, vidámmá téve a borús reggeleket.
A visszajelzések nagyon pozitívak. Rengeteg szeretetet, köszönő leveleket, fotókat, apró ajándékokat is kapok a vevőimtől, amely feltölt energiával és új lendületet ad a munkámhoz. Nagy örömmel készítek újabbnál újabb alkotásokat. Hálás vagyok a vásárlóimnak, hogy minden szezonban új darabokkal lephetem meg őket, és remélem, hogy ezt a munkát még nagyon sokáig tudom folytatni.
05.jpg

Blog ajánló: a táskák világa

Az 5 legfontosabb szempont táskavásárlásnál

Mindenki egyetért abban, hogy a táskavásárlás főként érzelmi kérdés. Vannak azonban olyan szempontok, amit egy új táska beszerzésénél mindenképpen érdemes figyelembe venni. Lássuk az öt legfontosabb dolgot, amit szem előtt kell tartani.
5szempont.jpg

Az outfit menő

Az egyik fontos szempont a kiegészítők, így a táska összhangja a meglévő, vagy tervezett ruházatunkkal. Jön a tavasz, így a ruhatárunkat is megújítjuk, vagy előszedjük a szekrény mélyéről az elfeledett darabokat. És ha jó még ránk, akkor egy öltözetet, divatos szóval outfitet állíthatunk össze.

Sokan használják ezt a kifejezést mostanában: outfit. Jelentése egy komplett öltözék, együtt viselt ruhadarabok kombinációja: szoknya és hozzá illő zakó, vagy ruha és hozzá illő felsőkabát, amelynél az utóbbi rövidebb a ruhánál. Az egyes részeknek anyagukban és színben illeszkednek egymáshoz, és követik az aktuális divatot. Találkozhattatok még az OOTD rövidítéssel is, ami a nap öltözetét takarja.

Szóval, ha táskát veszünk, mindig tartsuk észben a meglévő ruhatárunkat, és ahhoz illő darabot válasszunk.
outfit.jpg

A méret a lényeg

Az emberek különféle dolgokat visznek magukkal a táskájukban, ezért fontos, hogy mindenki az életvitelének megfelelő méretű táskák válassza.

Internetes vásárlás esetében a képek alapján nehéz eldönteni a táska valódi métereit. Gyakran helyezik ezért élő környezetbe a táskákat, például egy modellre, vagy próbababára. A legjobban járunk, ha megpróbáljuk a leírásban megadott méreteket a valóságba is áthelyezni, nehogy a szállítást követően szembesüljünk azzal, hogy túl kicsi, vagy túlságosan nagy táskát rendeltünk.

Jó módszer, ha elővesszük kedvenc táskánkat, és egy mérőszalag segítségével azt lemérve hasonlítjuk össze a centimétereket. Vigyázzunk, mert néhány centiméter eltérés is jelentős méretbeli különbségeket okozhat.
meret.jpg

Egy jó fazon

A méret mellett fontos szempont lehet a táska fazonja. Itt szintén mindenkinek általában meg van a kedvence. Ne legyen túl mély, mert akkor mindent elnyel ugyan, de nehéz megtalálni benne, és így sok felesleges dolog gyűlhet össze a táskánkban. De túl széles se legyen az alkatunkhoz képest, mert akkor meg berogyhat, és nem lesz elég csinos.

A klasszikus fazonok már bizonyítottak, szerintem érdemes azok közül választani. Persze egy divatos és trendi dizájner táska meg jól néz ki, de a praktikumra mindig ügyeljünk, mert végül is ez egy használati tárgy, kényelmesnek kel lennie a mindennapokban.
fazon.jpg

Te hogyan hordod?

A fazont meghatározza az is, hogy hogyan hordod a táskádat legszívesebben. Lehet kézben, a karon, a könyöknél, vállon vagy keresztben. De hátizsákok is léteznek divatos kivitelben. Érdemes olyan modellt választani, amit lehet variálni is, például állítható, vagy lecsatolható a pántja. Így mindig az alkalomhoz tudod alakítani a kedvenc táskádat.

Azt tudtad, hogy egy tanulmány szerint azzal, hogy hogyan hordod a táskádat, tudat alatt üzenni szeretnél a külvilágnak? A választásnál persze ne az üzenet legyen a fő szempont.
hord.jpg

No de tetszik-e?

A legfontosabb dolog szerintem mégis csak az, hogy tetszik-e a táska. Lehet az a legszuperebb fazon, a legkényelmesebb viselet, a legjobb méret, és öltözékhez illő, ha nem ébreszt bennünk fel valamit, akkor hiába az egész. Szóval hallgassunk a szívünkre, mint az eszünkre. Táskavásárlásra fel!
tetszik.jpg

Blog ajánló: a táskák világa

Az 5 legnépszerűbb Cuki poszt 2016-ban

A tavalyi évben a Cuki Bagoly blog számos cikke került a figyelem középpontjába – köszönhetően az index2-nek – de ezek közül is volt néhány, ami a népszerűségét tekintve kiemelkedett a többi közül. Lássuk melyik volt az az 5, ami leginkább tetszett nektek!

top5.jpg

5. HOGYAN TISZTÍTSD A TÁSKÁD?

A táskák karbantartásáról, mosásáról, tisztításáról szóló írásban sokan találhattak hasznos tippeket, de így is csak az ötödik helyet foglalta el a ranglistán. Remélem Monimi hamarosan kitalál valamit arra is, hogy hogyan tároljuk az éppen nem hordott táskáinkat!

„A kedvenc táskánkat szeretjük magunkhoz ölelni, és szinte állandóan hordjuk. De azt tudtad, hogy - higiéniai szakemberek által végzett vizsgálatok szerint - egy átlagos női táskákban nyüzsögnek a baktériumok, és a legtöbb táskában több található, mint egy vécékagylón?” >>> tovább a cikkhez
tisztit-low.jpg

4. ÁLOMGYÁRAK: CHANEL

Az Álomgyárak sorozat neves táskagyárak, gyártók történetét mutatta be. A mindenki által ismert Chanel története a negyedik helyre került.

„A francia divatóriás neve mindig is egyet jelentett az eleganciával. Az ikonikus személlyé vált Coco Chanel nevét hamar megismerték, és a modern, felszabadult és elegáns nő szimbólumává vált a XX. században. Nézzük, hogy milyen érdekességeket rejt a cég története.”>>> tovább a cikkhez
chanel-low.jpg

3. ÁLOMGYÁRAK: DIOR

Ennél is többen voltatok kíváncsiak a másik francia divatház, a Dior érdekességeire, így ez a cikk a lista harmadik helyét foglalhatta el.

„A híres francia divatház története a 40-es évekre nyúlik vissza. De ki lesz idén az új kreatív igazgató? És hogyan készül egy exkluzív Miss Dior táska? Most mindent megtudhatsz a cégről, amit szeretnél.”
>>> tovább a cikkhez
dior-low.jpg

2. A PÁRIZSI DIVATHÉT 25 LEGIZGALMASABB TÁSKÁJA

A divatvilág eseményei mindig nagy érdeklődésre tartanak számot. Az ősszel megrendezett párizsi divathét, és persze az ott bemutatott táskák 20000-nél is több látogatót vonzottak a blogra, aminek igen örültem.

„Javában benne vagyunk az őszben, a tavaszi divat kollekciók bemutatása már a végéhez közeledik, de a 2017-es táska trendek terén még a héten lezajlott Párizsi Divathét tartogatott izgalmakat. Lássuk melyek voltak a legérdekesebbek.” >>> tovább a cikkhez
parizs-low.jpg

1. HOGYAN HORDOD A TÁSKÁD? MEGMONDOM KI VAGY!

A toplista élén azonban egy olyan bejegyzés áll, amiből mindenki magára ismerhetett, és megtudhatta, hogy ki is valójában. :) Úgy tűnik erre voltatok a legkíváncsibbak.

„A testbeszéd sokat elárul a személyiségünkről. Modern világunkban ehhez hozzá tartoznak az öltözködés által közvetített gesztusok is. Egy tanulmány szerint azzal, hogy hogyan hordod a táskádat, tudat alatt üzenni szeretnél a külvilágnak. Kíváncsi vagy rá, hogy mi a te üzeneted?” >>> tovább a cikkhez
hord-low.jpg
Köszönöm a sok olvasónak, hogy figyelemmel követte az írásaimat, találkozunk 2017-ben is!